Stichting Salvage en VHD verlengen hun samenwerking

Sinds 2019 werkt VHD intensief samen met Stichting Salvage. Deze samenwerking is nu verlengd. Gerben Koopman en Jan-Albert van Laar bezochten op 12 april Stichting Salvage om deze voortzetting samen met Dahlia Hillen en Johan van den Berg feestelijk in te luiden. We zijn blij met de verlenging van de samenwerking en het daarbij verkregen vertrouwen. We kijken uit naar de toekomst waarin we samen het verschil maken!

VHD’s rol als Salvage Alarmcentrale

De exploitatie van de Salvage Alarmcentrale wordt verzorgd door VHD. We verzorgen 24 uur per dag, 7 dagen per week binnenkomende meldingen via de meldkamer van de brandweer. Zodra er een melding binnenkomt, sturen onze centralisten meteen een Salvagecoördinator naar de plaats van het incident. Binnen 1 uur is de coördinator ter plaatse. Daarnaast wordt bijvoorbeeld assistentie verleend bij het maken van een hotelreservering, het inschakelen van een taxi of het met spoed melden van een schade bij een betrokken verzekeraar. Daarbij zorgt VHD voor het verzamelen en registreren van alle benodigde informatie om het dossier te completeren.

Stichting Salvage

In 1986 werd Stichting Salvage opgericht vanuit een samenwerkingsverband van de gezamenlijke Nederlandse brandverzekeraars. Namens deze verzekeraars verleent Stichting Salvage eerste hulp aan alle gedupeerden bij schade door brand, blikseminslag, explosie, water, storm en/of aanrijding, op basis van de 3A’s: aandacht, actie en advies. Salvagecoördinatoren zijn schade-experts die tevens het coördinatorschap van Salvage op zich nemen. Met ruime kennis staan zij gedupeerden bij in een onwerkelijke situatie.

Gemiddeld geven gedupeerden de hulpverlening een 8,7. Een mooi gezamenlijk resultaat waar we ons met trots en energie voor zullen blijven inzetten.

Bekijk ook

Onze laatste berichten