Dinsdag 14 juni stond in het teken van een training Travel hulpverlening bij VHD. Verschillende hulpverlening partners waren hiervoor uitgenodigd. Zo was onze uitvaartverzorger Van der Heden IRU, internationale ambulancedienst VZA en reisorganisatie FCM aanwezig.
Deze dag stond in het teken van ervaringen uitwisselen, vragen stellen en feedback ontvangen. Zo wordt tevens de samenwerking versterkt wat ten goede komt aan de hulp die wij onze klanten bieden.
Kijkje in de keuken
Onze hulpverleners kregen uitgebreid uitleg over het medische transport. Daarna mochten zij een IC-ambulance en rouwauto van binnen bekijken. Zo zagen zij welke medische voorzieningen er allemaal in zitten. Op deze manier ervaren onze hulpverleners wat onze klanten meemaken wanneer deze middelen worden ingezet tijdens de hulpverlening.
Met deze praktijkinformatie kunnen onze hulpverleners de verzekerde nog beter informeren over wat ze kunnen verwachten tijdens de reis. De impact voor mensen die onverhoopt de vakantie moeten afbreken vanwege een ongeluk of ziekte is groot. Daarom is het extra belangrijk dat hulpverleners de verzekerden goed kunnen informeren en eventuele onzekerheid kunnen wegnemen. Onze hulpverleners kunnen zich door deze kennis goed inleven in de situatie en de verzekerde geruststellen.