Stichting Salvage en VHD bevestigen de samenwerking voor de komende 3 jaar

Stichting Salvage, dé organisatie die na een calamiteit namens de Nederlandse brandverzekeraars optreedt, persoonlijke hulp biedt en schade beperkt, heeft na een gedegen selectieproces waarvoor dienstverleners zich konden inschrijven, haar keus laten vallen op een samenwerking met de VHD.

Op dinsdag 18 juni hebben beide partijen de handtekening gezet onder de overeenkomst waarmee de exploitatie van de Salvage Alarmcentrale voor de komende 3 jaar in handen is van de VHD. De gunning was reeds op 24 april dit jaar bekend gemaakt, maar met het zetten van de handtekeningen is de samenwerking definitief.

De voorbereidingen, zoals het samenstellen van een Salvageteam bij de VHD, de opleidingen en de benodigde systeemautorisaties, zijn in volle gang om de overgang vlekkeloos te laten verlopen.

De samenwerking die er nu al is, geeft vertrouwen voor de komende jaren, aldus Johan van den Berg, directeur van Stichting Salvage.
De voorbereidingen lopen op schema en het enthousiasme aan beide kanten is groot. We zien de overgang op 1 augustus van dit jaar met vertrouwen tegemoet.

Hoge waardering
De Stichting Salvage werd in 1986 opgericht vanuit een samenwerkingsverband van de gezamenlijke Nederlandse brandverzekeraars. De stichting werkt met een landelijk netwerk van Salvagecoördinatoren. Zij worden op verzoek van de meldkamer van de brandweer ingeschakeld voor hulp aan gedupeerden, het beperken van schade en werkzaamheden namens de brandverzekeraars. De waardering hiervan door gedupeerden is al gedurende een reeks van jaren zeer hoog.