Vandaag markeert een bijzondere dag voor onze alarmcentrale. De afgelopen maanden hebben we de overstap naar het communicatieplatform Genesys Cloud zorgvuldig voorbereid. Vanochtend was het zover en hebben we deze belangrijke stap voor onze alarmcentrale gezet! Een deskundig team stond klaar om de livegang te begeleiden. Met de ingebruikname van dit communicatieplatform zijn we klaar voor de toekomst.
Op de alarmcentrale loopt alle telefonie vanaf nu via Genesys Cloud. Met deze sterke basis zal in de toekomst steeds efficiënter hulp kunnen worden verleend dankzij de vele mogelijkheden van het platform. Via dit multichannelplatform kunnen we verschillende communicatiemiddelen inzetten. Denk daarbij aan video, voicebot en e-mail. Verder biedt het onder andere mogelijkheden om samenvattingen van gesprekken te genereren via kunstmatige intelligentie.
Het platform is volledig geïntegreerd met onze kernsystemen. We kijken ernaar uit om deze mogelijkheden te benutten, zodat we hulpvragers nog sneller en efficiënter kunnen helpen.
Onze dank gaat uit naar iedereen (VHD’ers, de mensen van Frontline en van Heeyoo) die dit mogelijk heeft gemaakt!