Eind vorige week kreeg VHD het mooie bericht dat het WDTM-keurmerk met drie jaar wordt verlengd! Een knappe prestatie.
Sinds 2014 mag VHD zich al zorgcentrale noemen en ook dit jaar zag de KIWA auditeur dat het goed zat. Het viel hem op dat medewerkers zeer deskundig en betrokken zijn, daarnaast waardeerde hij de aandacht voor de eindklant.
WDTM-keurmerk
WDTM is een kennisorganisatie waar stakeholders samenwerken om zorginnovatie te bevorderen en de kwaliteit in de (woon)zorg te behouden en te verbeteren. Om deze kwaliteit te waarborgen heeft WDTM een ketenkeurmerk ontwikkeld waarmee organisaties hun kwaliteit op gebied van personenalarmering kunnen aantonen. Dit keurmerk wordt onafhankelijk getoetst door KIWA en is ontwikkeld door ervaringsdeskundigen. Eens in de drie jaar worden zorgcentrales gecontroleerd door een onafhankelijke KIWA-auditeur. De auditeur kijkt of de organisatie op alle fronten voldoet aan de eisen van het WDTM. Alleen dan kan de beste zorg worden gegarandeerd.
Kritieke situaties vragen deskundigheid en kwaliteit
Ouderen kunnen met één druk op de knop hulp inschakelen van de alarmcentrale. Binnen een mum van tijd wordt de telefoon opgenomen en direct de juiste hulp ingeschakeld. In deze zeer kritieke situaties, zoals het vallen in de woning met ernstige verwondingen, wordt de juiste hulp ingezet. Bijv. door het inschakelen van mantelzorg, professionele zorg of eventueel noodhulp zoals een ambulance. Deze hulpverlening vraagt de nodige aandacht en bovenal kwaliteit en kennis. Door dit keurmerk wordt de kwaliteit van VHD bevestigd. Lees hier één van onze 9+ verhalen over personenalarmering.