Woensdag 23 mei stond in het teken van een trainingsdag medische hulpverlening bij VHD. Verschillende hulpverleningspartners waren hiervoor uitgenodigd. Zo waren onze uitvaartverzorger, internationale ambulancedienst en reisorganisatiebureau aanwezig. Doel van de dag was van elkaar te horen hoe de hulpverlening verloopt, vragen te stellen, ervaringen uit te wisselen en te kijken waar verdere verbetering nodig is. Zo wordt de samenwerking verder versterkt wat ten goede komt aan de hulp die wij onze klanten bieden.
Kijkje in de keuken
Onze hulpverleners kregen ’s middags uitgebreid uitleg wat er allemaal komt kijken bij medisch transport over de weg. Dit deden zij door in een IC-ambulance en in een ligtaxi te kijken (en liggen). Zo konden zij bekijken hoe de voertuigen er van binnen uitzien en welke medische voorzieningen er allemaal in zitten. Om op deze manier een klein beetje te ervaren wat onze klanten ervaren wanneer deze middelen worden ingezet in de hulpverlening.
Met deze praktijkinformatie kunnen hulpverleners de verzekerde nog beter informeren over wat ze kunnen verwachten tijdens de reis. De impact voor mensen die onverhoopt de vakantie moeten afbreken vanwege een ongeluk of ziekte is groot. Daarom is het extra belangrijk dat hulpverleners de verzekerden goed kunnen informeren en eventuele onzekerheid kunnen wegnemen. Hulpverleners kunnen zich door deze kennis goed inleven in de situatie en de verzekerde geruststellen.
Training, coaching én ervaring
Coaching, delen van ervaringen en training vinden wij bij VHD erg belangrijk. Zo zijn onze hulpverleners altijd voorzien van de juiste kennis en kunde om zo bij een hulpvraag de juiste (9+) hulp te bieden. Wil jij ook werken bij VHD? Bekijk onze actuele vacatures op deze pagina.