Afgelopen donderdag 18 januari heeft VHD een recorddrukte ervaren. Bijna 3.500 meldingen van verzekerden, berijders en bewoners werden door onze medewerkers verwerkt. Een record, niet eerder in het bestaan van VHD kwamen er op één dag zoveel meldingen binnen.
Vanaf de eerste signalen dat er sprake kon zijn van een forse storm is de voorbereiding begonnen. Alle beschikbare medewerkers zijn volledig ingezet en er was sprake van maximale capaciteit. Door deze voorbereidingen zijn wachttijden tot het minimale beperkt. Desondanks was er tussen 10:00 uur en 18:00 uur sprake van langere wachttijden dan normaal. Opvallend was dat de meeste bellers veel begrip toonden voor de langere wachttijd.
Op de alarmcentrale en het service centrum was sprake van grote onderlinge saamhorigheid. Deze saamhorigheid zagen wij ook in de samenwerking met onze netwerkpartners. Wij zijn hen dankbaar voor het werk dat zij, in geregeld moeilijke omstandigheden, hebben uitgevoerd.
De komende dagen verwachten wij nog de nodige na-ijleffecten van mensen die de stormschade op een later moment constateren en vervolgens melden. Vanaf volgende week maandag zal de dienstverlening weer tot normale proporties zijn teruggebracht.