BLOG: 17 sec…daar gaat een wereld achter schuil

Het zomerseizoen, altijd weer een bijzondere periode voor een alarmcentrale als de onze. Nu moet het gebeuren en dienen alle voorbereidingen op z’n plaats te vallen.

Zo werken wij bijvoorbeeld niet met een vakantiepool.

Wij beginnen in oktober met het opstarten van werving en selectie. Goed hulpverlenen leer je volgens ons niet in een paar weken en je hebt gewoon de nodige “vlieguren” nodig. Daarom werken wij bijvoorbeeld niet met een vakantiepool.

Begin december brengen wij in kaart wat de verwachtingen zijn in een forecast. Daarbij houden we rekening met zaken zoals: Wat is de impact van nieuwe klanten, welke groei laten bestaande klanten zien, hoe vallen de vakantieregio’s in relatie tot onze opdrachtgevers, welke verwachting qua boekingen geeft de reisbranche zelf af?

Of alles dit jaar op z’n plaats valt?

En? Of alles dit jaar op z’n plaats valt? Nou, het seizoen is zeker nog niet voorbij. We hebben inmiddels 2 zwarte zaterdagen achter de rug en nog 1 echte zwarte zaterdag in het verschiet. En ook dit jaar hebben we weer gebeurtenissen die niet te voorzien waren en impact hebben op het aanbod van hulpverzoeken. Bosbranden in Zuid-Europa, aardbevingen in Kos en Bodrum, noodweer in Italië en Oostenrijk, overstromingen in Duitsland en een windhoos in Kroatië.

Daarom is het extra mooi te zien dat wij het met z’n allen realiseren de gemiddelde wachttijd in de maand juli uit te laten komen op 17 sec!!, opdrachtgevers ons complimenteren met de goede bereikbaarheid en we nog steeds mooie complimenten krijgen over de menselijkheid die de klanten ervaren in de hulpverlening. Een teken dat onze medewerkers, ondanks de drukte en stress, in staat blijven de juiste toon te vinden.

Natuurlijk moet bij ons op een piekmoment iemand ook wel eens 4 of 5 minuten wachten. Wij begrijpen dat dit voor die klant vervelend is. En ja, ook wij maken wel eens een fout. Daar is bij de klant overigens opvallend vaak best begrip voor.

Trots op alle medewerkers die dit mogelijk maken!

Ook de eerste week augustus ziet er met een gemiddelde wachttijd van 20 sec weer erg goed uit. Er is dan ook het volste vertrouwen dat de goede performance met vereende krachten tot het einde van dit zomerseizoen wordt gerealiseerd. Trots op alle medewerkers die dit mogelijk maken!

Teamwork.

Bekijk ook

Onze laatste berichten